Marketing vertalingen

Marketing vertalingen

Vertalingen worden in verschillende branches uitgevoerd. Ook binnen de marketing. Binnen dit vakgebied zal een letterlijke vertaling niet volstaan. Lees meer over marketing vertalingen en het belang van goed vertaalde marketing content.

Marketing content vertalen

Wanneer je de grenzen van je onderneming verlegt zul je wellicht te maken krijgen met taalbarrières. Wellicht zul je denken; ik gooi alle content even door de vertaalmachine en hiermee weet ik mijn marketing campagne uit te rollen in het buitenland. Maar niks is minder waar. Een goede marketing vertaling is essentieel. Bij websites, brochures, reclameteksten en andere marketing gerelateerde platformen is het van belang dat je de juiste boodschap overbrengt naar je doelgroep. Wat een effectieve boodschap is hangt sterk samen met je doelgroep. Wat binnen het ene land of groep goed zal werken kan totaal niet aanslaan bij een andere (lokale) doelgroep.

Internationale doelgroep

Kennis van de desbetreffende doelgroep is van grote belang om succesvol marketing content te vertalen. Niet alleen moet de vertaler kennis hebben van de doeltaal maar ook van de cultuur en gebruiken binnen een land. Alleen dan kun je goed inspelen of de behoeften van de internationale doelgroep en meer succes behalen.

Cultuurverschillen

Cultuurverschillen worden vaak zwaar onderschat. Hierdoor kun je de plank behoorlijk mis slaan door je marketing campagne een op een uit te rollen in het buitenland. Zo kent elke cultuur een andere schrijfstijl en manier van benadering. Zelfs als het gaat om onze buurlanden zijn er grote verschillen in aanpak. Zo is het bij onze oosterburen veel minder gebruikelijk te tutoyeren terwijl dit in Nederland regelmatig wordt gedaan. Vooral wanneer dit past bij de doelgroep.

Hulp bij marketing vertalingen

Om er zeker van te zijn dat je marketing content een boodschap aansluit bij de juiste doelgroep kun je het beste de hulp inschakelen van een professioneel vertaalbureau. Zij weten als geen ander hoe je een internationale doelgroep aanspreekt en een foutloze content vertaling uit te voeren. Hierbij is het van belang een marketing bureau te vinden die ervaring heeft met het uitvoeren van marketing vertalingen. Zo ben je verzekerd van een goed eindproduct.

Reageren is niet mogelijk.