De naamsbekendheid van jouw organisatie verhogen? Zo doe je dat
Wil jij de naamsbekendheid van jouw organisatie verhogen? Of je de bekendheid van jouw organisatie nou landelijk of juist plaatselijk of regionaal wil verhogen, er zijn allerlei manieren waarop je dat kunt doen. Wij hebben drie manieren voor je op een rijtje waarop je de naamsbekendheid van jouw organisatie kunt verhogen, passend bij allerlei soorten bedrijven en wisselende budgetten.
Adverteren in kranten en plaatselijke nieuwsbladen/magazines
Eén van de meest bekende manieren om naamsbekendheid te verhogen is door middel van adverteren in kranten en plaatselijke nieuwsbladen/magazines. Het voordeel van deze wijze van naamsbekendheid verhogen is dat het relatief goedkoop is en op verschillende schaalgroottes uitgevoerd kan worden. Een nadeel is echter wel dat slechts een bepaald publiek kennismaakt met jouw organisatie. Richt jij je met jouw organisatie voornamelijk op jongeren? Dan is adverteren in een krant of magazine waarschijnlijk minder effectief.
Flyers verspreiden in een bepaalde regio
Wil jij dat alle huishoudens in een bepaalde regio kennismaken met jouw organisatie? Dan is flyers verspreiden Hoogeveen of een andere regio in Nederland iets voor jou. Flyers verspreiden is een effectieve manier om huishoudens kennis te laten maken met jouw organisatie. Door te kiezen voor een opvallend ontwerp, een goed formaat en het juiste papiersoort zorg je ervoor dat jouw flyer goed opvalt tussen het overige reclamedrukwerk en de overige post en kan je een krachtige indruk achterlaten op de mensen. Bovendien laat een flyer een permanentere indruk achter dan bijvoorbeeld een campagne op social media en is de kans groot dat hij even ‘rond blijft slingeren’ in een woning, waardoor de bewoners meerdere keren aan het bestaan van jouw organisatie worden herinnerd.
Een ludieke actie
Wil jij een onvergetelijke indruk achterlaten, beschik je over een ruim budget en denk je graag ‘outside of the box’? Dan kun je er ook voor kiezen om een ludieke actie op te zetten. Hierbij kun je denken aan het uitdelen van merchandise of een vliegtuig de lucht insturen met een bepaalde boodschap, maar je kan ook kiezen voor een luchtballon met het logo van jouw bedrijf of een actie die een grotere impact heeft op een bepaalde omgeving. Zo is het typerende uiterlijk van de kerstman verzonnen door Coca-Cola en besloot McDonalds een aantal jaren geleden om het beeld van hun franse frietjes te gebruiken als een zebrapad. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus laat je fantasie de vrije loop.