Studenten met hoorschade

Studenten met hoorschade

Docenten van studenten met gehoorschade, moeten zich vertrouwd maken met de speciale eisen die de student stelt. Er zijn veel studenten die kunnen worden geclassificeerd als doof of slechthorend die gewoon deelnemen aan het reguliere onderwijs. Deze studenten kunnen lippen lezen of gebruiken vormen van technologie om te communiceren.

Een gehoorapparaat is geen garantie voor een goed gehoor

Het is belangrijk voor docenten om te beseffen dat het gebruik van een gehoorapparaat niet noodzakelijkerwijs aangeeft dat de student een normaal gehoor heeft. Opvoeders met studenten die elektronische hulpmiddelen gebruiken, moeten mogelijk aanvullende communicatiemethoden in hun planning betrekken om ervoor te zorgen dat elke student op een samenhangende manier de verstrekte informatie opneemt en begrijpt. De kosten van goede gehoorapparaten worden langzaam maar zeker steeds lager. Maar ook dat kan een reden zijn voor de student om gehoorschade te ontkennen.

Docenten die nieuw zijn in het begeleiden van studenten met hoorschade, hebben in de eerste plaats meer tijd nodig om zich voor te bereiden. Gesprekken met andere docenten die met succes geïntegreerde slechthorenden of dove studenten in hun collegezalen hebben is een goed beginpunt. Dit kan de docent een persoonlijk contact geven en iemand om aan te spreken bij vragen of zorgen. Praat met logopedisten, andere docenten, de ouders en andere docenten van de student om een geleidende leeromgeving te creëren die is gebaseerd op beproefde methoden die andere docenten hebben gebruikt. Onderschat nooit de informatie die de ouders je over de student kunnen geven.

Goed voorbereiden en goed communuceren

Door zorgvuldig voor te bereiden op de slechthorenden en te spreken met een team van professionals, kunt u ervoor zorgen dat u uw college en de studie-ervaring van de student op de best mogelijke manier start.

Communiceren met de slechthorenden is van het allergrootste belang en het creëren van een signaal voor de student om te gebruiken als hij of zij een onderdeel niet begrijpt, is een goede strategie. U moet ook met alle studenten spreken, zodat ze zich bewust zijn van de toestand van de slechthorende student. Zorg ervoor dat u dit doet op een manier die de student niet isoleert of hem of haar ertoe brengt zich zelfbewust te voelen over hun gehoorverlies. Een ontmoeting hebben met de slechthorenden voordat de les begint, op een één-op-één-basis is meestal een goed idee. Wijs daarbij op sterke en zwakke punten van de student. Zorg ervoor dat de student regelmatig een hoortest online laat doen Of stuur ze door naar een audicien voor een gehoortest.

Studenten met gehoorverlies moeten in de buurt van de docent zitten of gericht op waar het geluid vandaan komt.

 

Reageren is niet mogelijk.