Online wijn bestellen

Online wijn bestellen

Wijn kopen gaat de laatste jaren steeds gemakkelijker. De consument wilt het zo snel mogelijk en zo makkelijk mogelijk op locatie hebben. Steeds vaker bestellen mensen wijnen online. Het is een nieuw item van de toekomst. Vaak is het aanbod op website groter dan in de winkels. Kunnen winkels hier nog tegenaan vechten?

Dreiging voor winkeleigenaren

Voor de meeste winkeleigenaren is het ongunstig dat de consument liever wijn of andere alcoholische dranken online wilt kopen. De consument van de toekomst wilt alles zo gemakkelijk mogelijk en met zo weinig mogelijk inspanning. Het is van belang dat de consument eigenlijk alleen hoeft te betalen en de rest aan huis wordt geleverd. De winkeleigenaren die alcoholische dranken verkopen zijn gespannen voor een onzekere toekomst. Als elke consument de wijn online koopt, zal langzaam de winkelketens en vooral de kleine winkeltjes verdwijnen. Online webshops nemen het over van de winkelketens.

Winkeleigenaren

Veel winkeleigenaren zetten de alcoholische dranken in een flinke korting. Door korting te geven, willen ze consumenten aansporen om eerder hun behoeften bij een winkel te kopen, dan in een webshop. Winkeleigenaren geven vooral veel korting op Spaanse wijnen. De wijnen zijn relatief goedkoop, dus lopen ze niet veel omzet mis door de gegeven kortingen. Webshops spelen hier weer op in door terug te slaan met andere kortingen waar een winkeleigenaar niet tegenop kan. Uiteindelijk zullen deze failliet gaan en webshops het over nemen.

Webshops

Wijnwinkels online zijn tegenwoordig overal actief. Van reclamespotjes op televisie naar een folder aan huis. Het is slim inspelen op de consument. Voor webshops is het ook een stuk goedkopen, want er is geen pand als winkel waarin geïnvesteerd moet worden, dit spaart veel kosten. Een goed voorbeeld van een webshop die slim inspeelt in de behoeften van de consument is: https://www.grandcruwijnen.nl/spaanse-wijn .

De toekomst is dus onzeker, winkeleigenaren krijgen steeds meer concurrentie door de websites. Het aanbod is online ruimer, dan offline en het is gemakkelijker om eraan te komen. De consument hoeft minder inspanning te leveren en dat is het nieuwe kopen van de toekomst. De concurrentie zal online steeds meer toe gaan nemen en het belangrijke is dat juist dan website origineel genoeg blijven om zich van elkaar nog te kunnen onderscheiden.

Reageren is niet mogelijk.