Jezelf onderscheid door middel van modelregistratie

Jezelf onderscheid door middel van modelregistratie

Een goed onderscheidend middel

Wil jij jouw onderneming onderscheiden ten opzichte van jouw concurrenten? Dat kan door middel van modelregistratie. Net als een merk, kan een bepaald uniek en kenmerkend uiterlijk van jouw producten je onderneming onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Ondernemingen besteden doorgaans veel tijd, zorg en geld aan de creatie van een uniek en onderscheidend uiterlijk van hun producten. In de praktijk wordt het belang van de bescherming van het modellenrecht door ondernemers enorm onderschat. Dat is jammer, want het is van groot belang om uniek en herkenbaar vormgegeven producten te beschermen om vervolgens te kunnen optreden tegen derden die inbreuk maken van jouw model. Een beetje hulp is hierbij niet overbodig, daarom is het verstandig om een bedrijf in te schakelen die jouw model kan deponeren, registreren en beschermen.

Waarom zou je kiezen voor modelregistratie?

We hebben het net al even over modelregistratie gehad, maar wat houdt het eigenlijk precies in? Wil je dat jouw model is beschermd, dan is het noodzakelijk om de uiterlijke vormgeving van jouw nieuwe product als model te deponeren. Met een modelregistratie sta je sterk tegen derden die jouw product na maken. Modelregistratie kan veel voor je opleveren. Zo kan je de modelrechten verkopen of een licentie verstrekken voor het gebruik van jouw model. Dit levert vanzelfsprekend geld op. Ook kan je zoals eerder al gezegd optreden tegen derden die inbreuk maken op jouw model. Als je de hulp van een merken bureau inschakelt, dan ben je juridisch beschermd en kan je vragen om juridisch advies vragen waar nodig. Dit is fijn, want dat biedt je een veiliger gevoel en zo weet je zeker dat niemand in staat is zonder problemen plagiaat te plegen. Ten slotte kan je na de modelregistratie gebruik maken van het ®–teken. Dit wekt vertrouwen op bij klanten en dit vergroot de conversie.

Reageren is niet mogelijk.